Ekspozycja serów w ladzie

ser-pomarancze

 

Czy wiesz jak przyciągnąć klientów do swojego stoiska z serami?

 

Wystarczy poznać i przestrzegać kilku prostych zasad dotyczących ekspozycji stoisk i półek sklepowych. W ramach naszej „Akademii sera” zdradzamy kilka tricków, których zastosowanie bezpośrednio przełoży się na zwiększenie sprzedaży.

 

Podstawowe zasady prezentacji serów

  • Ilość i różnorodność ma znaczenie. Wypełniona wieloma rodzajami serów lada wygląda atrakcyjniej i zachęca do zakupów. Skomponuj bogatą ofertę! Widoczność. Sery, których klienci nie widzą, nie zostaną sprzedane. Upewnij się, że wszystkie sery są widoczne!
  • Ekspozycja promocji. Masz produkt w specjalnej ofercie, ser generujący największy obrót lub marżę lub taki z krótką datą ważności? Umieść go w najbardziej widocznym miejscu!
  • Rodzaje serów. Klienci gubią się w ofercie i w rezultacie nie wiedzą, co kupić. Ułatw im wybór. Pogrupuj sery wg rodzajów, gatunków, kraju pochodzenia lub ceny! Estetyka. Na atrakcyjność stoiska wpływa jego estetyka oraz design sprzętu do krojenia serów. Poznaj ofertę firmy Boska Holland!
  • Pamiętaj! Klient nie jest specjalistą w kategorii serów. Często z powodu braku znajomości asortymentu rezygnuje z zakupu lub kupuje produkt, który zna. To Sprzedawca powinien służyć fachową poradą i wykazać się dobrą znajomością towaru.

 

Handlowa klasyfikacja serów (rodzaje)

  • sery świeże
  • sery miękkie z przerostem niebieskiej pleśni
  • sery miękkie z porostem pleśni
  • sery z pomarańczową skórką
  • sery półtwarde
  • sery twarde 

Możesz również stworzyć grupy serów w oparciu o inne kryteria podziału. Dowiedz się więcej!

 

 

Zasady prezentacji w dziale wagowym

 

Największe sery umieść na spodzie i z tyłu lady. Sery mniejsze i w kawałkach powinny znaleźć się na wierzchu i z przodu lady, tak aby były dobrze widoczne dla klienta. Upewnij się, że pokrojone kawałki każdego rodzaju sera dostępne są również na wystawie. Sery umieszczaj zawsze powierzchnią krojoną do frontu tak, aby klient widział ich przekrój. Czy wiesz, że doskonałym uzupełnieniem wyposażenia lady chłodniczej są atrapy serów? Dzięki nim lada jest zawsze pełna, estetyczna, a duże kręgi czy bloki serów chronimy przed ewentualnymi uszkodzeniami.

 

 

Zasady prezentacji w dziale produktów świeżo pakowanych

 

Podstawową zasadą jest czytelność oferty. Klient nie kupi przysłowiowego „kota w worku”. Każdy, pokrojony na stoisku wagowym, zapakowany kawałek sera powinien mieć etykietkę lub naklejkę identyfikującą z nazwą sera, jego wagą oraz ceną. Jeśli jesteś naszym kontrahentem, zapytaj o naklejki dla holenderskich serów Frico oraz niemieckich serów pleśniowych firmy Käserei Champignon (m.in. Dorblu).

 

 

Zasady prezentacji w dziale samoobsługowym

 

W dziale samoobsługowym ważny jest porządek na półkach, który wpływa nie tylko na wizualną atrakcyjność stoiska. Chaos w ofercie, który tak często wkrada się na półki przy dużym ruchu, utrudnia klientom znalezienie pożądanego rodzaju sera. Regularna kontrola i układanie towaru na półkach to klucz do sukcesu.

 

Poznaj ofertę akcesoriów typu display firmy Boska Holland!